Cílem výzvy je usnadnění vstupu malých a středních podniků na mezinárodní trhy a zvýšení jejich mezinárodní konkurenceschopnosti, rozšiřování exportní působnosti, výrobních a prodejních aktivit.
Alokace: 250 mil. Kč
Příjem žádostí: 29.7.2024 – 28.3.2025
Sběr žádostí: průběžný
Míra a výše podpory: 50 % z celkových způsobilých výdajů. Minimální výše celkových způsobilých výdajů na projekt musí být min. 400 tis. Kč, max. 4,9 mil.Kč
Oprávněný žadatel a příjemce podpory: malé a střední podniky
Podporované aktivity:
A) Individuální účast na zahraničních výstavách a veletrzích:
- Pronájem výstavní plochy včetně stánku a dalších souvisejících služeb a poplatků.
B) Služby usnadňující vstup na zahraniční trhy:
- Doprava exponátů, stánku a jeho vybavení na veletrh a výstavu v zahraničí a zpět.
- Marketingové a propagační materiály – např. letáky, plakáty, brožury, prospekty, videa a další propagační materiály.
Způsobilé výdaje: náklady na účast na výstavách/veletrzích, doprava, marketingové a propagační materiály
Specifika a omezení:
- Projekt musí být realizován na území ČR mimo NUTS 2 Praha.
- V rámci jednoho projektu je podpořeno max. 5 účastí na výstavě nebo veletrhu.
- Každý žadatel (1 IČ) je v této Výzvě oprávněn předložit maximálně 1 aktivní žádost o podporu.
- Ve výzvě jsou uplatňovány zjednodušené metody vykazování (ZMV).
- Způsobilé výdaje (ZV) jsou stanoveny podle předem definovaného výpočtu na základě počtu účastí na výstavách a veletrzích v zahraničí.
- Příjemce není povinen vykazovat ZV účetním dokladem a vést oddělené účetnictví.
- Více o ZMV viz příloha č.2 Pravidla pro žadatele a příjemce z OP TAK – zvláštní část.
Zdroj: https://www.agentura-api.org/cs/podporovane-aktivity-optak/marketing-opak/marketing-vyzva-ii/